Castingen!

Hej!

Nu tänkte jag berätta om hur det gick till på castingen igår för er som är intresserade;)

Först när vi kom dit klockan 18:10 så är det första vi ser en jätte låång kö utanför byggnaden!-_- Lagom kul att stå i en typ timmes kö tänkte vi. Men det gick ganska fort, ca 20 min. När man kom fram i kön fick man en lapp som man skulle skriva i. Det var en massa frågor och lite så och auditon numret stod där också. När man gjort det fick man helt enkelt vänta på sin tur. Vi gick till en pizzeria som låg precis jämte. Där satt vi i ca 1h 15min eller nåt. Tiden gick faktiskt inte så sakta som det kanske verkade. Jag och Cajsa hade det riktigt roligt när vi väntade:) Tillslut var det våran tur! Vi fick gå in i en "konferanns sal" med ca 20 pers till. Där träffade vi Maggie Widstrand. Hon är rollsättaren. Hon har rollsätt filmer som "Tshasiki" "Tusen gånger starkare" och "I taket lyser stjärnorna". hon berättade lite om hur det skulle gå till. Hon skulle filma var och en när vi säger vårat namn, våran ålder och mobil nummer, när vi gjort det skulle vi improvisera ett telefonsamtal och vi fick 15 sekunder på oss. S det var ju en liten utmanig att hitta på ett intressant samtal utan att påverkas av alla andras samtal;) Folk tog ens ideer hela tidenXD Jag tror det skulle vart bättre om man hade varit i ett rum där dom andra inte var för att riktigt kunna göra sitt egna samtal. Men,men... det blev ett hyfsat bra samtal iallafall. Jag tänkte att det måste hända någonting och mitt humör måste ändras annars blir det inte intressant. Så där har alla impro övningar vi gjort på dramat hjälp!:D hahaXD Sen var man färdig! Så efter nästan 2 timmars väntan fick man 15 sekunder att visa vad man kan!;)<3



Bilden togs när vi stod i kön för att få en lapp.

Även om man inte går vidare så är detta iallafall en erfarenhet och dom sparar alla auditon filmerna för kommande produktioner!:D

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ah vad skoj!!!!!! Vart hittade ni det? :D

2011-03-08 @ 21:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0