I går va det Förintelse dagen.

Igår skulle man minnas förintelsen 1945. Det va då andravärlds kriget slutade. Alla fångar i t.ex. Autswitchs (stavning) friades. Så igår lånade jag en bok på bibblan  som handlar om en tjej som överlevde Autswitchs och hon berättar om hur det va där typ;P Den verkar bra, jag tycker detta är intressant men samtidigt vill jag bara gråta när man pratar om det. En konstig blandning kanske, jag vill lixom kunna förstå hur det va att leva under andravärlds kriget utan att uppleva det lixom, förstår ni? t.ex. när några nior hade en föreläsning om Autswitch förra året så ville jag bara att dom skulle berätta mer och mer, jag vet inte varför jag tycker det är så intresant det bara är så!

Hejdå klara!

Kommentarer
Postat av: cajsa

vår lärare hade en jättehemsk powerpoint presentation angående förintelsen. jag har jättesvårt för när man berättar om sånt. Men är ju bra att man får veta ändå...

2011-02-07 @ 20:22:52
URL: http://kllaarrakällman
Postat av: klara. sv,cajsa

Det är ju jätte hemskt men man vill ändå veta.<3

2011-02-07 @ 22:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0