En fest att döda delfiner i Danmark!!!

När jag ser sånt här är vet jag inte vart jag ska ta vägen! Är dom helt dumma i huvudet?,dessutom är delfiner utrotningshotade,inte för att det spelar någon roll men ändå! Dom kan ju inte göra något motstånd heller dom bara ligger där och blir pinade till döds;(



Jag kollade på en annan film inann där man såg människor stå och kollade på! Hur kan man stå och uppmuntra någon till at döda lixom!aaaaaaaaaa! Det värsta e att det är tonåringar som är med på detta och att ingen gör nånting åt det,det borde ju lixom vara förbjudet! Tänk att detta sker i vårat grann land Danmark varje år som en fest,detta är en fets för dom som bor där,jag vet inte vad det är dom firar men det spelar ingen roll,det är iallafall en riktikgt dålig ursäkt till att döda så många levande varelser!! Sedan säljer dom deras kött men allt går inte åt så det slänger dom på soptippen till råttorna. Det är så hemskt för dom verkligen pinas till döds.Förts "vallar" dom in en hjord delfiner med båtar. Sedan hugger dom delfinerna med krokar 1-3 gånger medans dom fortfarande ligger där och lider, tillslut dör dom. 

Borde inte detta vara samma sak som att mörda en människa? Jag vet att det låter dumt men vad är egentligen skillnaden? Vi kan döda flera hundra kanske tusen delfiner men får inte ett enda litet skit straff! Vadå delfiner tillhör oxå den här planeten,det är deras hem oxå ska man inte visa sina medvarelser lite respekt eller?

Det första jag vill när jag ser sånt här är att slå ner dom där idioterna,Sen vill jag göra så att polisen eller vad som helst ger dom här livstid eller nånting! Dom är värda det! Mördare!

Ja,vi människor är inte så fredliga och smarta. Kan vi inte nöja oss med att vi inte ens kan hålla fred mellan varandra? måste vi lägga oss i djurens värld ders liv? Räcker det inte med att vi håller på att gå under pågrund av lathet,av alla snobbiga typer som bara har pengar i huvudet och skiter i allt annat?Av dom som inte bryr sig utan tänker istället"Ja men det blir ändå ingen skillnad,koldioxid utsläppen blir inte mindre bara för att jag struntar i att köpa flaskvatten från ett annat land!" Nej,klart som f*n att det inte blir någon skillnad just den gången men om alla tänker på vad dom köper så slutar dom sälja det,därav minskar koldioxid utsläppen. Och bara för att dom redan har flygits till affären och lika gärna kan köpas så gör det ändå skillnad om man inte köper det. Samma sak är det med utrotning av djur. Om alla lägger sitt strå till stacken så skulle sånna som dom här bli färre och tillslut skulle dom förbjuda dom att döda delfinerna och även andra djur.

Nej,vi människor är inte alls så bra som vi tror men som tur är finns det folk som faktiskt bryr sig,som inte bara står och kollar på utan säger vad dom tycker.Jag önskar det fanns fler av dom människorna!

Men vi kan rädda djuren bara vi vill! Det vet jag! nej,nu har jag blivit för deppig;( Så nu har ni fått er en tankeställare!

//Klara<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggen designad av:
Tasnim | Vardag & Bloggdesign
RSS 2.0